FAQ

Wat zijn de openingstijden van Renta+?

De openingstijden van onze burelen en magazijnen kan u onderaan de website raadplegen.

Wat moet ik doen wanneer er een storing plaats vindt?

Hoewel we steeds ons uiterste best doen, al onze verhuurmaterialen zo goed mogelijk te onderhouden, kunnen er uiteraard wel eens storingen plaats vinden. Krijgt u de storing niet verholpen, wacht dan niet en bel direct naar het noodnummer 03 484 58 12. Onze nooddienst is 7/7 bereikbaar tot 21.00u.

Wanneer een artikel niet voorkomt op de website, kan Renta+ het dan niet leveren?

Renta + heeft een brede waaier aan verhuurartikelen. Indien u toch niet kan vinden wat u zoekt, aarzel dan niet ons te contacteren, wij doen ons uiterste best u van dienst te zijn in dat wat u zoekt.

 

Kan ik zien of een bepaald artikel nog voorradig is?

De webshop van Renta+ beheert geen voorraad. U kan bestellen wat u denkt nodig te hebben. Wij doen ons uiterste best om in uw wensen te kunnen voorzien. Indien wij bepaalde zaken niet kunnen leveren nemen wij hiervoor contact met u op en zullen we zoeken naar een alternatief.

Hoeveel dagen mag ik een gehuurd artikel gebruiken?

Alle vermelde prijzen in de webshop zijn voor een huurperiode van +/- 3 dagen. Dit betekent dat u de gehuurde materialen mag komen uithalen in één van onze afhaalpunten vanaf donderdag middag 13.00u en retouren op zaterdag van 10.00u tot 12.00u of op maandag van 08.30u tot 18.00u.

Voor levering van de goederen, kunnen wij afhankelijk van de planning, aanleveren op donderdag of vrijdag, en retouren op maandag of dinsdag. De huurperiode blijft ongeacht de planning gelijk. Onze medewerkers stellen u steeds op de hoogte van de voorziene dagindelingen.

Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief BTW?

Beide prijszettingen worden steeds meegegeven.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij Renta +?

Worden de goederen bij u op locatie geleverd? Dan kan je een aantal dagen voor het bezorgen van de goederen betalen op het rekeningnummer van Renta +. Het bedrag dient wel een dag voor levering overgeschreven te zijn op onze rekening. 

Komt u de goederen zelf afhalen in Zandhoven? Dan kan u tevens een aantal dagen voor het afhalen van de goederen betalen via overschrijving. Het bedrag dient wel voor de dag van afhaling voldaan te zijn. Daarnaast kan u bij het ophalen van de goederen aan onze receptie met Bancontact, Visa, Payconiq of contant betalen.

Moet ik mezelf legimeteren bij afhaal van de goederen?

Wij vragen aan iedereen die goederen bij ons huurt, zich te legimeteren met een geldig legimetatiebewijs, voorzien van een pasfoto (paspoort of rijbewijs), dus niet met een bankkaart.

Moet ik een waarborg betalen voor de gehuurde goederen?

Indien u een waarborg moet betalen, kan u het bedrag terug vinden op uw orderbevestiging.

Als ik mijn bestelling plaats via de website, kan ik deze dan nog annuleren?

U kan op onze website vrijblijvend een bestelling plaatsen. U bent nergens aan verbonden. Vervolgens krijgt u een op maat gemaakte offerte opgestuurd.

Ik heb een bestelling geplaatst, kan ik deze nog wijzigen?

Minus-bestellingen op bevestigde bestellingen kunnen tot uiterlijk 2 dagen voor levering doorgegeven worden. Na bestellingen zijn altijd mogelijk in overleg. Bel hiervoor een van onze medewerkers op 03 484 58 12.

Wat zijn de opties voor transport van mijn materialen?

Alle genoemde prijzen zijn exclusief transportkosten, tenzij anders vermeld. Voor het transport van uw bestelling bieden wij u 4 mogelijkheden aan, zie transporten.

Hoe worden de goederen aangeleverd?

Alle goederen worden aangeleverd in bakken, containers en op pallets. Deze transportgoederen blijven op de locatie staan. Bij het ophalen van de goederen dient alles weer transportklaar te staan, zoals u de goederen van ons ontvangen heeft, op dezelfde locatie als waar de goederen zijn afgeleverd. Indien niet alle goederen transportklaar staan en wij op een later moment de resterende goederen dienen op te halen, worden hiervoor extra transportkosten in rekening gebracht.

Reclamaties?

Reclamaties dient u op de dag van levering bij ons te melden. Tijdens de kantooruren zijn wij bereikbaar op 03 484 58 12. Na kantooruren en in het weekend zijn wij tot 21.00u ’s avonds bereikbaar via ons noodnummer 03 484 58 12. Reclamaties na de gebruiksdag kunnen wij niet in behandeling nemen.

Wanneer dienen de goederen worden teruggebracht?

De gehuurde goederen dient u de dag na de huurperiode in te leveren in onze magazijnen. Dit met uitzondering van zon- en feestdagen. Onze openingstijden kan u onderaan raadplegen.

Dienen de goederen schoon te worden ingeleverd?

Voor porselein, bestekken en glaswerk gelden de genoemde prijzen inclusief schoonmaakkosten. Wel dienen de artikelen veegschoon en gesorteerd in de juiste bakken te worden geretourd. Alle overige artikelen dienen schoon te worden geretourd.

Indien de goederen niet schoon worden geretourd worden er reinigingskosten aangerekend.

 

Dien ik het linnen te wassen voor retour?

Nee, voor linnen gelden de genoemde prijzen inclusief schoonmaakkosten. Let wel op dat vochtig linnen niet in een afgesloten zak bewaard wordt. Schade als gevolg hiervan is voor eigen rekening.

 

Wat gebeurt er als materialen beschadigd zijn of te ontbreken?

Na terugkomst van de materialen in onze magazijnen worden deze geteld en gecontroleerd op missingen en beschadigingen. Indien Renta + tijdens deze telling, manco’s en/of beschadigingen constateert, wordt de mancoprijs aan u berekend. Indien de ontbrekende materialen alnog retour worden gebracht, worden deze uitsluitend gecrediteerd wanneer dit binnen de 14 dagen gebeurd. Voor beschadigde materialen worden de reparatiekosten in rekening gebracht. 

Kan ik mijn goederen afhalen met een aanhangwagen?

U kan tafels en stoelen (zonder stoffen zitting) steeds afhalen met een aanhangwagen. Toestellen, porselein en glaswerk kan niet vervoerd worden met een open aanhangwagen.

Wat zijn de kosten bij annulatie?

Voor alle feestbenodigdheden zoals tafel, stoelen, porselein, glaswerk en bestekken, kan u tot 1 week voor aanvang van de uiteindelijke verhuurperiode kosteloos annuleren.

Voor tenten en toebehoren vragen wij u 2 maanden voor aanvang verhuurperiode schriftelijk te annuleren. Zoniet zijn wij genoodzaakt een kost aan te rekenen.

Wanneer dien ik ten laatste het nodige linnen te bestellen?

Voor bestellingen met gebruiksdag dinsdag of woensdag, vragen wij u de bestelling te plaatsen voor maandag 15.00u.

Voor bestellingen met gebruiksdag donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag of maandag, vragen wij u de bestelling te plaatsen voor woensdag 15.00u.

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Wij vragen u steeds uw bestelling online te plaatsen of via mail naar: mail@renta-plus.be. Hierdoor worden er misverstanden uitgesloten.

U kan steeds een bezoekje brengen aan onze showroom en vervolgens daar een bestelling plaatsen.

Kan Renta+ mij helpen bij de organisatie van mijn feest?

Uiteraard! U kan ons steeds bereiken via 03 484 58 12 of u kan het contactformulier invullen en indien gewenst een afspraak maken.

Vervolgens zullen onze feestarchitecten u bijstaan in de organisatie van uw feest.

Openingsuren

Burelen
MA DI WO DO VR ZA ZO
8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 10:00-12:00 gesloten
13:00-18:00 13:00-17:00 13:00-17:00 13:00-17:00 13:00-18:00 gesloten gesloten
Magazijnen
MA DI WO DO VR ZA ZO
8:30-12:30 8:30-12:30 gesloten gesloten 8:30-12:30 10:00-12:00 gesloten
13:00-18:00 gesloten gesloten 13:00-17:00 13:00-18:00 gesloten gesloten

(indien u een ander tijdstip van afhaling of retour wenst, laat ons gerust een seintje)

Route

Bekijk onze locatie op Google Maps en bereken je route tot onze firma.

Hoofdkantoor

Renta+ BVBA

Ringlaan 42, 2240 Zandhoven

Afhaalpunten

Tankstation Lambaerts

Stationsstraat 78, 2230 Herselt

Tankstation Comfort Energy

Herentalsesteenweg 17, 2460 Lichtaart